MH370~ hilang secara misteri di laut China Selatan

Assalamualaikum...
aku bz dengan program sukarelawan SRN USM. hhahaha join program je bukan buat event pun. muka mcm aku ni mmg layak join event je. :-)
so alkisahnye seharian lah aku tak on FB n segala laman sosial . rupanya sebelah mlm baru aku tahu jam 2.40pg sebelum tu pewasat MAS airline MH370 dari KL-BEIJING hilang kat area perairan laut china selatan.
secara x diketahui hilang x dapat dikesan di radar.. kalo x silap aku die bawak 227 org penumpang dari 14 buah negara menuju ke beijing. dan kebanyakkannye warga asing.....tapi kan last2 minit ada 2 org tampil ke hadapan dan cakap 2 org penumpang dari pesawat tu pakai pasport palsu bila owner yg sebenar datang buat laporan.. wallahualam lah.. 
tentera udara vietnam pulak jumpe tompokan minyak di area pesawat tu hilang dari radar sepanjang 10-15km..bermacam spekulasi timbul dari hal politik , khabar angin yg x tentu hala.aku pun x pham bagi pendapat aku sendiri laa... cuba org yg buat spekulasi bodoh ni berhenti sejenak n fikir baik2 macam mana kotor sekali pun dunia politik negara kita wajar ke saat genting mcm ni korang timbulkan keadaan yg boleh buat huru-hara lagi ??
kesian taw kat waris2 penumpang pesawat MH370 tu. korang bayangkan la kalo dalam pesawat tu abang ,adik, akak, mak, suami, isteri ada dalam tu..
patotnya saat macam tu buat solat hajat ramai2. doakan yg terbaik, mohon yg terbaik.....sebab kita x tahu apa yg jadi sebenarnya. bila x tahu cuba muhasabah dan bertawakal sepenuh pada Allah SWT bukan keruhkan lagi suasana..hormatilah perasaan kaum keluarga mereka...
amin...
aku doakan moga yang terbaik untuk semua penumpang dan kapten pesawat MAS MH370 dari KL-BEIJING

kita tak tahu apa mereka rasa

kita tiada di tempat mereka

namun kita semua masih ada perasaan kemanusiaan dalam diri masing-masing

hasbunallah wa ni'qmal wakill 
cukuplah Allah tempat untuk menolong kami dan sebaik-baik pengurus...

Comments

Popular posts from this blog

Desasiswa Cahaya Gemilang~

FYP and internship

Final Year di USM