Desasiswa Cahaya Gemilang~

Assalamualaikum
ok now mid sem break for sem 4..
owhh dah 2 tahun aku di bumi minden mengutip segala ilmu. dan lazimnya setiap 2 sem sekali kita akan lihat isu perebutan desa yang bakal berlaku di USM. aku ngeri gak sebenonye.
Yelah sem lepas aku langsung tade join ape2 aktiviti under desa.

hehehehe takut kan. aku selalunye dah terhantuk baru la tergedik2 nak terngadah. Well doa dan tawakal jelah yang mampu sebab usaha kurang.last2 init baru dapat tahu yang mata MYCSD untuk desa sem ni lebih diberi keutamaan pada aktiviti under desa dan bukannya aktiviti umum.

ok sabo jelah masa dengar tu. aku tiap sem melabur duet join aktiviti kat dalm USM ni untuk dapatkan MYCSD. aku desa cahaya gemilang so opkos la aku x rela hilang desa o kena humban g desa lain. pendek kata cahaya gemilang ni desanya memang habis strategik lah. nk tahu nape ? ok aku bagi beberapa alasan yang munasabah n munasarawak tw

1. kedudukan strategik
 - desa ni walaupun kt hujung dunia tapi dia terletak di area dewan kuliah, school dan palinggg pentinh PERPUSTAKAAN HAMZAH SENDUT !! ha aku dah la memang jenis pelawat tegar librart. maka jarak desa aku dengan PHS tu juz 5 minit je dah sampai.

2. Dekat ngn dewan kuliah
 - Kuliah aku biasanya guna kat dewan2 umum kat area DK Foyer. DK foyer lak bersambung dengan Dewan Tunku Syed Putra ( DTSP -dewan konvo ) dan bertemu jodoh dengan PHS. so segala aktivit kat area foyer macam pembukaan booth2 sekteriat n persatuan sume aku dapat datang dengan mudah. then program yang dianjurkan kat DTSP mcm ceramah n segalanya pun aku senang datang :-D
korang nampak x betapa bahagia hidupku ?? hehehe
and.. nak pegi kuliah pun senang jalan kaki je hala ke foyer n lepas habis kelas kul 5 ptg tu aku biasa pegi singgah library je. kalo x pinjam buku pun saje suka2 masuk n buat bacaan ringan kat dalam tu.

3. Tak perlu naik bas.
- ok disebab aku ni memang jenis suka jalan kaki n kedudukan cahaya gemilang yang memang x berapa jauh kalo takat nak jalan kaki pegi kelas  ( berbanding dengan desa2 lain yang dah memang jauh cth : saujana, restu, tekun , IK, bakti, aman n fajar ) paling jauh la bgi aku kalo nk pegi SOLLAT . tapi 3 sem je aku turun naik bukit SOLLAT tu . masuk sem 4 aku dah habis slot BI. so selamattt

4. Shortcut ke sungai dua
- Kat sg. 2 tu banyak kedai runcit, kedai photostat n kedai buah.
so aku suka pegi sane jalan kaki. aku shortcut lalu depan pusat ko-k terus jalan lalu kat area PHS 1 n lalu depan DTSP. hohoho then straight terus gi sungai 2.
tadaaa !! dah sampai sungai dua.

5. Berdekatan dengan dewan budaya
 - Denga dewan budaya pun dekat uollzz !! senang aku gi sane time ada pape program. jalan kaki jugak, plus aku sangat x ska naik bas time tengah hari sebab penin pala. tambah dengan ekon ngn asapa bas buat aku sesak nafas.. so aku lagi rela lah jalan kaki

Amacam... bernas x semua fakta, alasan dan idea aku ? best kan desasiswa cahaya gemilang ?
well... good luck to me, semoga kekal di desa, aras n roomate yang sama sepanjang 4 tahun menimba ilmu di USM ni.


Comments

Popular posts from this blog

FYP and internship

Final Year di USM