La Tahzan~ Allah sentiasa ada dengan kita,hamba-Nya

Assalamualaikum...
Selamat sampai di rumah petang jumaat semalam.alhamdulilah.
Buat awak, terima kasih kerana sudi menjadi kawan saya, terima kasih kerana menasihati saya. walaupon sekejap tapi kesannya mendalam pada saya :-) thanks a lot.
masih bersyukur andainya ditimpa  musibah kerana itu akan membuatkan kita sedar dari alpha .manusia sentiasa lali dan susah utk sedar, jadi bila Yang Maha Esa sudi mengejutkan kita sebagai hamba dari kelalaian itu umpamanya adalah satu bonus, Umpama raja yg mencemar duli turun padang demi mengetahui masalah rakya jelatanya.. syukur Ya Rabbul Izzati
Ya entry ni ditinta semestinya sebab masalah datang menjenguk bertanya khabar diri... yang sedang d dalam mood comfortable  ngeeee  :-)
buat awak saya suka mendengar adah dan nasihat awak namun hati perempuan mudah tersentuh. Nasihat yg aku peroleh dari mak menyedarkan aku kembali ke alam nyata. 
namun dalam bersedih pabila terpaksa membuat keputusan aku terpikir... kata2 bos d tempat kerja dulu, " ko kalo nampak je lelaki tu memang ada ciri2 pemimpin yg ikhlas bagi  kta yg agak jahiliyah ni ,ko grab je dy cepat2 . "
haha dan madah2 di FB yg mengatakan Lelaki Sekarang Lagi Banyak yakg Buta Agama dari Buta Mata. ermm statement 2 agak pedas kan.perempuan pon masih ada jugak yg salah silapnya xnmpak jadinye perlukan seseorang yg kuat pegangan bg dijadikan suami, macam tulah yg aku paham.
masalah yg atang sekarang ni ada 2 . berkaitan keluarga dan diri aku. jadi aku anggap masalh dengan keluarga lagi penting utk dicari jalan penyelesaian dari masalah dgn diri yg lebih berkaitan dengan hati.

kalo suka xsemestinya bercinta
kalo bercinta xsemestinya ada jodoh.
kalo ada jodoh tak kan kemana~

hatiku terpikat ya, namun masa dan situasi berkata TIDAK bukan sekarang bukan DENGANNYA. berbekalkan segala kekuatan dan kata2 nya yg selalu bermadah yg menyedarkan aku, hati melangkah pergi. aku mencabar iri utk tengok sejauh mana kali ni seorang yg di admirer dari segi akhlaknya dari mata pengamatan aku,selama mana mampu bertahan. Ya aku tewas tapi xbermakna aku xboleh bangun kembali kan 
kata kawanku fiera.. bab jodoh ni kita simpan rapat2 dalam hati, sampai seru bior dy datang sendiri. kejarlah cita-cita dan perbaiki diri 
kataku pula~ ya sebelum berangan nak mengisi hati dgn cinta manusia, penuhi jiwa dengan cinta pada-Nya, tunaikan hasrat keluarga dengan kejayaan~
moga diberkati .amin

Comments

Popular posts from this blog

Desasiswa Cahaya Gemilang~

FYP and internship

Final Year di USM