final axem mood for sem three in USM

Assalamualaikum..   :-)
makin bersawang nampaknye blog aku ni kan.. hehee bese lah nk buat cemane bz sangat
bekali2 aku bukak blog sendiri tapi nak update betul x sempat sebab sebok ngn FB, tweeter, You Tube bagai.. ngeh ngeh
banyak jugak pengalaman aku yang terlepas nak dikongsi bsama on time. tape2 nati aku akan updates gak cumanya memang lambat skit lah
first aku ada terpikir untuk try buat entry dalam bentuk penulisan ilmiah dan jugak bahasa inggeris tapi rasa macam payah je sebab x puas nak mengumpat bila bukan dalam bahasa ibunda :-P
lagipun ayat secara otomatik akan jadik skema tahap penulisan bahasa melayu hehehe. Memang lah aku ni major dalam kewartawanan and bahasa kena jaga.. tapiii arghhh nak jugak cakap dalam BM . baru pueh kate orang perok hehe..
gelak je aku rini kan ( walaupun dalam bentuk ayat gelaknye ) tapi aku rasa kome mesty nampak betapa cerianya aku di malam yg sepi ni. Walhal hati manyak susah woo
mane tak nye tunggu boipren call dari tadi..esok nak axem dah..call mak pon x lagi jam dah kul 1.30pagi dah.. tido pun belum.. nota pun gelong lahaiiii
ok sebelum aku merapu yang melampau kat sini meh kita sharing tentang minggu axem aku di USM ni.
So aku akan stat axem esk hari isnin bersamaan 30/12/13 pada jam 9am
9am nilah yang punca masalah ..masalah bangun pagi. malu je kan anak dara sembang tentang bangun pagi. bese masa ada klas awal sem dlu lpas je subuh ( yg selalu terbabas tuu  ) aku akan trus tdo sbb sem ni klas paling awal kul 9am  dan aku ponteng je...( sume gara2 sem ni x janji ngn mak supaya x ponteng klas ) banyak kali la muke aku ngn rumet aku ponteng klas pagi...
haa berbalik pada kisah bangun pagi ni.. bila time axem aku akan letak satu nota kat rak kasut supaya hamba2 Allah yg lalu lalang depan blik kami akan kejutkan kami notanya selalu berbunyi mcm ni
" TAN ATAU SESAPE.. TOLONG GERAK KAMI ESK..ADA AXEM PUKUL 9 PAGI.MOHON BANTUAN KETUKKAN PINTU ! "
hahaha ni semua idea aku lah. sebab takot terlajak tdo memang lah kes naya..
dari sem 1 lagi aku dah mula buat amalan ni..memang berkesan cubalah!  :-p
dan lepas tu pepagi buta lagi pintu bilik aku akan dihentam bertalu2 oleh kengkawan yg prihatin hehehe  ( terutama Tan Soo Chin )
sem 3 ni paper aku habis awal.. 11hb nati aku dah boleh balik ke epoh dengan jayanya.. Result belakang kira selalunya mcm tu lah.. bile bukak campus online nati time tu baru aku histeria  -_-
tu semua adat...adat aku lah..laen mcm aku sejak msuk U ni. fokus memang hilang . Masa sem 1 dulu sembang la penin lalat lagi dengan kehidupan kat U ni . masuk sem 2 baru nak stabil..sem 3 ni aku tataw lgi nak bagi alasan ape.. Yang aku tawu kesedaran tu hanya datang bila ujung sem atau lebih tepat lagi menjelang keesokkan harinya aku nak axem hehehe
betul useless aku nikan. manusia banyak kelebihannya cuma aku antara yang kurang alert dan bersyukur..
sem ni banyak plak paper pagi.. aku ada 4 paper time kul 9pagi. bangun je memang kelam kabut bersiap lah.....hmm aku ada terbaca stu petikn yg boleh aku klasifikasikan sebgai nasihat dan jugak ingatan lah sebab aku ni jenis suka membaca cuma masuk je U aku memang kurang membaca ( lagi2 isu masuk U yg aku utarkan ) hehehe sebab aku rasa lagi banyak bende menarik yg boleh aku buat conohnya keliling USM tiap2 petang. ok2 isu yang aku baca tadi yalah .... sebar atau tuntutlah ilmu walau dengan sepatah perkataan dalam sehari di sepanjang kehidupan kamu.. lebih kurang macam tu lah ayat nye.
Kesimpulan yg aku nak cakap kat sini yalah hidup di dunia ni sementara dan singkat je sebenarnya.. Baginda Rasulullah SAW sendiri ada bersabda bahawa  " umur umatku kelak dalam lingkungan 63tahun dan lebih kurang.."  baginda sendiri wafat pada usia 63 tahun jadinya ranking umur kita sebagai umat baginda di akhir zaman ni dalam lingkungan itu lah majoritinya...
Jadi di sepanjang kehidupan kita ni mohon buat lah amal walau sedikit dalam sehari even senyum kat orang pun dah dapat pahala. contoh macam aku nak updates blog 2,3 bulan sekali ni ha.. sekali entry apa kata masukkan sesuatu yang bermanfaat agar bila orang laen bukak n baca dpat sesuatu yang berguna daripada entry aku..
daripada aku duk merapu yang berjela2 benda yang tah hape2 nikan. boleh bergurau senda bak kata mak aku hidup kenkadang tak boleh nak serius 24jam kena la ada " sense of humor " bak kate omputih
tapi hak aku ni semedang sense of humor nye... nilah izzah budak pendek yang betuahh!
ok rasanya sampai di sini saje entry kali ni.. modal banyak tapi nak menaip dah x larat dah ni.. jari dah lenguh2 tadi menulis..ni menaip..alhamdulilah masih diberi peluang untuk gunakan tangan dan anggotan tbuh yg laen dengan izin-Nya
selamat malam semua moga hari esok kita dapat beramal dan senyum tanda sedekah  :-)

Comments

Popular posts from this blog

Desasiswa Cahaya Gemilang~

FYP and internship

Final Year di USM