cerita era 60-an

Assalamualaikum
ermmm hari ni aku balik dari keje dapat gaji,Alhamdulillah hati ada senang,so balik jer dari kerja aku terus hantar jubah untuk pakai raya nati kat nyonya kedai jahit d pekan Tambun tu
ape lagi masuk2 je dalam kedai dia uihhh dah macam kembali ke zaman silam lagi dah aku rasa haha
punya la retro kedai dia ,Sebenarnya dah banyak kali aku masuk kedai tu cuma kali ni nyonya tu  tengah served customer lain makanya aku pun membuang pandang la kat sekeliling kedai dia
hmmm... yang aku peratikan kalendar jenis cina dolu2 punya tu aq tataw dari mana deme dapat tapi tu la yg aku peliknyer. dah tu mesin jahit kaki jenis lame yang berat tu... rekabentuk kedai lagi la lama .setakat old skol ok lagi aku rasa sebab aku memang jenis minat yg lama2 nih tapi dinding suram giler ,aku rasa sejak ditubuhkan kedai jahit nyonya tu mesty deme x pernah mengecat punya lah.konpem !
lagi aku tengok plak nyonya2 yang served customer tu ada 4 orang sumenya. sume tua2belako, pakaian pun cam tawun 60-an
masa tu aku senyum sendiri and aku cakap balik nati sempat o x. penat o x ak mesty abadikan memori ni dalam blog kesayangan aku
ehh ! bukan nak pandang rendah ok tapi aku sangat kagum sebenarnya dengan semangat kerja deme yang begitu tinggi.Dengan suasana persekitaran yg suram camtu jika nak dibandingkan dengan zaman teknologi sekarang memang la macam langit dengan bumi... tapi berdasarkan apa yang mak aku bagi tau kedai tu dari dia kecik dah ada, nyonya yng sama,kedai yg sama, cumanya makin lama makin suram tapi pelanggan xputus2.
hmmmmm.... bagi aku ni satu view yg interesting lah kan..  :-)  


Comments

Popular posts from this blog

Desasiswa Cahaya Gemilang~

FYP and internship

Final Year di USM